گرافیک و تصویرسازی

 

پیشاپیش عیدتون مبارک

به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز چندتا طرح گرافیکی واستون گذاشتم. البته اگه میخواین یاد بگیرین که این طرح ها چطور ساخته شدن میتونین در بخش نظرات هر کدوم رو که مایل باشین بگین تا آموزشش رو واستون آماده کنم .  

دسترسی به این مطلب فقط برای اعضا امکان پذیر میباشد .



ادامه مطلب ...


           

 

ترجمه در ادامه ی مطلب ...



ادامه مطلب ...


           
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 23:38
محمد معماری

 

در زمینه هنرهای دیجیتال و گرافیک کامپیوتری با جسارت میتونم بگم که هیچ شاخه ای مثل گرافیک سه بعدی جذاب نیست . از ابتدای به وجود اومدن هنر سه بعدی کامپیوتری ، این جذابیت منجر به همه گیر شدن و پیشرفت و عظیم شدن ابزارهای اون شده . به طوریکه همین پیشرفت تکنولوژی سه بعدی باعث شده این ابزارها از صرف هنر خارج بشه و به حیطه ی مهندسی هم وارد و یکی از ملزومات اون بشه  .

از حوزه های مهندسی عمران و معماری گرفته تا رشته های مکانیک و پزشکی ، همه و همه به نوعی به این ابزار سه بعدی وابسته شدن.

مهندسان عمران مقاومت ساختمانها رو شبیه سازی میکنن ، مهندسان معماری ایده های خودشون رو توی دنیای مجازی خلق می کنن ، مهندسان مکانیک خط تولید مجازی تشکیل میدن ، پزشکان جراحی ها رو شبیه سازی میکنن و کارهایی از این قبیل ...

زمانی بود که اگه کسی میخواست یه کار سه بعدی ارائه بده ، انتخابای محدودی داشت و باید از بین 2 یا 3 نرم افزار یکی رو انتخاب میکرد و چند سال وقت میذاشت تا در اون نرم افزار مهارت پیدا کنه و کارشو ارائه بده .

اما خوشبختانه امروزه اونقدر تنوع نرم افزاری در این زمینه هست که هر کسی با هر سلیقه ای و هر رشته ای میتونه به راحتی یه کار فوق العاده رو انجام بده .

کسایی که تازه وارد دنیای سه بعدی میشن معمولا فقط اسم دو نرم افزار به گوششون میخوره : MAYA و 3Ds Max

این نرم افزارا از قدیمیترین نرم افزارهای سه بعدی هستن . هرکدوم مزایا و معایبی هم دارن .

ادامه ی مطلب رو بخونین تا ببینین قویترین و بهترین نرم افزارهای گرافیک سه بعدی ، تنها اینا نیستن ...

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 15:6
محمد معماری

نرم افزار Illustrator یکی از برادران خونواده ی Adobe به حساب میاد . البته به اندازه ی برادر بزرگ خانواده (Photoshop) معروف نیست ولی به همون اندازه قدرتمند و سودمنده .

نرم افزار فتوشاب اغلب برای خلق تصاویر  پیکسلی به کار میره و در این نوع ، کل تصویر از بلوکهای مربع شکل که کنار هم قرار گرفته تشکیل میشه و توی این تصاویر اگه زیاد زوم بشه ، کیفیت تصویر افت پیدا میکنه .

در مقابل این ، نوع دیگری از تصویر هست که بهش میگن تصاویر برداری و توی این نوع از تصویر دیگه از پیکسل خبری نیست و یه تصویر یک تکه رو مشاهده میکنین که هرچقدر زوم بشه از کیفیت اونا کاسته نمیشه . این نوع تصویرا حجم خیلی کمتری هم اشغال میکنن .

نرم افزارای زیادی هستن که تصاویر برداری یا وکتور (Vector) رو تولید میکنن که Illustrator یکی از بهترین و قویترین اونهاست . در ادامه ی مطلب میتونین با این نرم افزار  کاملتر آشنا بشین

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 13:34
محمد معماری

مطمئنا هر کسی که وارد دنیای کامپیوتر بشه ، حداقل اسم نرم افزار Photoshop رو شنیده . یه نرم افزار قدرتمند برای ویرایش و خلق تصویر که هر سال یه نسخه ازش میاد و امکانات جالب زیادی رو اضافه میکنه .

هر کسی که بخواد وارد دنیای گرافیک بشه مجبوره که با این نرم افزار آشنا بشه . البته ما تو این وبلاگ در نظر گرفتیم که Photoshop رو تا حدودی بلدین و فقط تکنیکها رو آموزش میدیم .

واسه آشنایی بیشتر شما با نرم افزار عظیم فتوشاپ ، میتونین ادامه مطلب رو بخونین ...

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 12:39
محمد معماری

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گرافیک و تصویرسازی و آدرس 3d-graphic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 408
بازدید کل : 68867
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1